درباره وبلاگ


هیچ کس تنهاییم را حس نکرد هیچ کس تنهاییم را لمس نکرد هیچ کس تنها بودنم را درک نکرد هیچ کس تنها بودنم را ندید چرا هیچ کس مرا باور ندارد؟ هیچ کس... چرا؟ خدایا چرا اینقدر تنهایم؟


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 690
بازدید ماه : 986
بازدید کل : 375298
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

فال روزانه

javahermarket

بزرگترین وبلاگ علمی تفریحی
سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:58 ::  نويسنده : مهران

 شرکت ال جی در ماه گذشته گوشی هوشمند خود را با یک طراحی متفاوت در نمایشگاه MWC ۲۰۱۲ بارسلون معرفی نمود، که اولین نمونه گوشی‌های مقرون به صرفه ال جی از سری “L” در سال جدید است.


Optimus L۳ با توجه به طراحی خاص و تکنولوژی‌های کاربردی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
L- Style طراحی متفاوت ال جی است که دراین گوشی با طراحی مدرن لبه‌ها و ایجاد هماهنگی در کنتراست رنگ‌ها با استفاده از کناره‌های فلزی و براق همراه است.

صفحه نمایش ۳.۲ اینچی این گوشی بهترین زاویه دید را برای شما فراهم می‌نمایند.

ین گوشی با برخورداری از باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت(mAh ) امکان مکالمه طولانی‌تر و همچنین استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، Optimus L۳ تمام ویژگی‌های اولیه یک گوشی هوشمند را با طراحی ویژه و خاص به کاربران ارائه می‌نماید.

این گوشی بعد از عرضه اولیه در اروپا، به بازار روسیه، آسیا و سپس دیگر کشورهای دنیا عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی:

پردازنده: ۸۰۰ MHz 
حافظه: ۱ گیگابایت (ذخیره اطلاعات)، ۱۵۰ مگابایت (برنامه ها)، ۳۸۴ مگابایت (RAM)
نمایشگر: ۳.۲ اینچی QVGA
دوربین:۳.۰ مگاپیکسل 
سیستم عامل: آندروید ۲.۳ Gingerbread
باتری: ۱.۵۰۰mAh
ابعاد: ۱۰۲.۶ x ۶۱.۶ x ۱۱.۷ میلیمتر

 

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : مهران

 آیفون‌های آینده تا می‌شوند

 

اگر گزارش منتشر شده توسط روزنامه The Korea Times در مورد توضیحات مربوط به گفته‌های یکی از نمایندگان سامسونگ محقق شود، طی چند سال آینده مدلی از گوشی هوشمند آیفون را در اختیار خواهیم داشت که می‌توان آن را خم کرد.

به گزارش سایت الکترونیستا، شرکت سامسونگ به تازگی در مورد نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED خود در اندازه‌های مختلف توضیح داده است و تحلیلگران بر این باورند که میزان درخواست‌های اعلام شده برای تولید این محصول نشان از تمایل اپل برای استفاده از این نمایشگرها در نسل آتی محصولات خود دارد.

“وون اوه-هیون” معاون سامسونگ خاطرنشان کرده که این شرکت با درخواست بسیار زیاد شرکت‌های الکترونیکی برای خرید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED مواجه شده است.

او گفت که سامسونگ نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED را به صورت انبوه تولید می‌کند و پیش‌بینی شده است که تا پایان سال جاری میلادی یک میلیون دستگاه از آنها عرضه شود.

در حالی که بسیاری از شرکای سامسونگ در کنار تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی مشغول سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، اپل از بزرگ‌ترین مشتریان سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود.

کارشناسان بر این باورند که اگر سامسونگ با درخواست بالای اپل برای خرید این نمایشگرهای انعطاف‌پذیر مواجه شود، در آینده می‌توانیم شاهد تولید آیفون‌های انعطاف‌پذیر باشیم.

 

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : مهران

 

مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه




با این حال، شاید عجیب به نظر برسد اگر بگوییم رژیم غذایی نامناسب نه‌تنها عاملی برای ایجاد بیماری‌های مختلف جسمی است كه می‌تواند باعث بروز مشكلات روحی و روانی نیز بشود؛ بنابراین با استفاده از رژیم غذایی مناسب و متعادل می‌توان از بروز اختلالات و بیماری‌هایی مانند افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و... پیشگیری كرد یا آنها را تا حدی بهبود بخشید.

میترا زراتی، كارشناس ارشد تغذیه با اشاره به نقش رژیم غذایی و تغذیه در بروز بیماری‌های عصبی مانند افسردگیمی‌گوید: «وقتی صحبت از اهمیت تغذیه صحیح و پیروی از یك رژیم غذایی مناسب می‌شود، بیشتر افراد به فكر پیشگیری از بیماری‌های جسمی مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و... هستند و اصلا به سلامت روح و روان‌شان فكر نمی‌كنند، در حالی كه با تغذیه صحیح می‌توان از بروز این گروه بیماری‌ها هم پیشگیری كرد».

به گفته وی، تغذیه نادرست نه‌تنها می‌تواند سلامت جسم انسان را با مشكل مواجه كند، بلكه روح و ذهن او را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بقیه در ادامه مطلب

javahermarket



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : مهران

  آموزش ثبت وبلاگ در dmoz.org 
dmoz.org
dmoz.org چبست ؟

dmoz.org یکی از دایرکتوری ها آزاد یا به اصطلاح خودمان از لینکدونی های بسیار معروف هست که کاربران برای ثبت وبگاهشان در آن سر و کله می شکنن !

علاوه بر اینکه بعد از ثبت وبگاه و یا وبلاگتان دراین دایرکتوری بسیاری از موتورهای جستجو به سمت شما هجوم می آورند در رتبه وبگاه شما هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

چگونگی ثبت آدرس وبگاه خود در dmoz.org :

ابتدا اینجا رو کلیک کنید . پس از ورود زبانی را که از آن برای انتشار مطالب خود در وبگاهتان استفاده میکنید را انتخاب نمایید (مثلا Persian ) سپس موضوعی را که وبگاه شما با آن مرتبت است را انتخاب کنید (مثلا رایانه) و سپس زیر شاخه ای را که به موضوع وبگاه شما نزدیکتر است را انتخاب نمایید پس از انجام این کار بر روی گزینه پیشنهاد آدرس کلیک کنید حال وارد مرحله اصلی میشوید و باید توضیحاتی پیرامون مطالب وبگاه خود ارائه دهید.البته بهتر است برای انتخاب توضیحی که در مورد وبگاه خود می‌دهید، وقت بیشتری صرف کنید. با این حال ممکن است در انتها وبگاه شما اصلا‌ً در فهرست قرار نگیرد! واقعاً چرا؟

باید این مسئله را به یاد داشته باشید که ویراستارهای وبگاه DMOZ، افرادی هستند که داوطلبانه و به صورت پاره‌وقت این کار را انجام می‌دهند و برنامه شخصی خود را دارند. تنها راه این است که مانند افراد دیگر بسیار صبور باشید.

زمانی که موضوع و شاخه مورد نظر خود را در DMOZ انتخاب کردید، در صفحه پیشنهاد وبگاه و قسمت‌های تعیین شده، ‌نام، آدرس (URL) و توضیحات وبگاه خود را وارد نمایید. باید توجه داشت که URL شما به یک پسوند مناسب مانند Com. ختم شده باشد. در غیر این ‌صورت، آدرس‌هایی که خود زیرمجموعه یک URL بزرگ‌تر باشند ( مانند amazon.com/books ) مورد تأیید قرار نمی‌گیرند.

علا‌وه بر این‌ها موارد زیر را نیز مدنظر قرار دهید:

۱) در توضیحات وبگاه خود باید از به کار بردن جملا‌ت تبلیغاتی مانند یا پرهیز کنید.

۲) در مورد انتخاب شاخه باید به کشور و زبان انتخابی دقت کنید. به عنوان مثال، اگر مطالب وبگاه ما به زبان فارسی است، باید وارد فهرست فارسی شوید.

۳) باید دقت داشته باشید که اطلا‌عات تماس وبگاه (شماره تلفن، آدرس پستی و …) کامل باشد؛ وبگاه‌های بی‌نام و نشان مورد تأیید قرار نمی‌گیرند.

۴) هیچ‌گاه سعی نکنید وبگاه خود را در چند شاخه و موضوع پیشنهاد دهید. خطر این شیوه بسیار زیاد است. چون ممکن است گوگل شما را به عنوان یک spammer (فرستنده هرزنامه) فرض کند و آدرس شما را از فهرست وبگاه‌ها حذف کند.

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:25 ::  نويسنده : مهران

 

داستانک؛ حمام رفتن بهلول
روزی بهلول به حمام رفت ولی خدمه حمام به او بی اعتنایی نمودند و آن قسم که دلخواه بهلول بود او را کیسه ننمودند. با این حال وقت خروج از حمام بهلول ده دینار که همراه داشت را به استاد حمام داد و کارگران چون این بذل و بخشش را دیدند همگی پشیمان شدند که چرا نسبت به او بی اعتنایی کردند. 

بهلول باز هفته دیگر به حمام رفت ولی ....

این دفعه تمام کارگران با کمال احترام او را شست و شو نموده و مواظبت بسیار نمودند ، ولی با اینهمه سعی و کوشش کارگران موقع خروج از حمام بهلول فقط یک دینار به آنها داد ، حمامی ها متغیر گردیده پرسیدند سبب بخشش بی جهت هفته قبل و رفتار امروزت چیست ؟ 

بهلول گفت: مزد امروز حمام را هفته قبل که حمام آمده پرداخت نمودم و مزد آن روز حمام را امروز می پردازم تا شماها ادب و رعایت مشتری های خود را بنمایید.

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:21 ::  نويسنده : مهران

 تابستان نزدیک است و سه ماه فرصت ارزشمند برای بسیاری از نوجوانان زیر 20 سال به وجود خواهد آمد. این و برخی موارد مثل راهنمایی خواستن پدر یکی از مخاطبان سایت در مورد فرزندش بهانه‌ای شد که این مطلب را بنویسم.

طبق معمول، دوست دارم بیشتر تجربیات خودم را در مورد مسائل بیان کنم. شما هر کدام را که خواستید به تجربیات خود اضافه کنید.



حدوداً دوازده ساله بودم که در مسجد با مرد بزرگی آشنا شدم که قریب به پنجاه و اندی سال سن داشت (بخوانید مرشد) و هنوز هم که هنوز است و قریب به 70 سال سن دارد، باید او را هر هفته ببینم تا از تجربیاتش برایم بگوید و راهنمایم باشد.

یکی از چیزهایی که همیشه به خاطر آن خود را مدیون او می‌دانم این است که از ابتدای دوستی‌مان، هر چند روز یک بار یک جمله را با تأکید خاصی به من می‌گفت:
فلانی! فقط تا 20 سالگی فرصت داری خودت را بسازی!

موقع خداحافظی دوباره می‌گفت: یادت نرود که فقط تا 20 سالگی فرصت داری!

معتقد بود: بعد از 20 سالگی آنقدر مشغله‌ها و درگیری‌های ذهنی برایت پیش می‌آید که ورودی‌هایت را به صفر نزدیک می‌کند و فقط خروجی خواهی داشت. اگر قبل از 20 سالگی خود را خوب ساخته بودی، خروجی‌هایت ارزشمند خواهد بود وگرنه تا آخر عمر خروجی مفیدی نخواهی داشت.

من بارها و بارها در روز این جمله در گوشم زمزمه می‌شد: فقط تا 20 سالگی فرصت داری!
به همین دلیل، تمام سعی‌م را می‌کردم که تا 20 سالگی شخصیتم را به بهترین نحو بسازم.

الان که نگاه می‌کنم، می‌بینم حقیقتاً راست می‌گفت!

شخصیت اصلی من قبل از 20 سالگی ساخته شد و تقریباً قسمت عمده‌ای از دانسته‌هایم برای آن دوران است. بعد از آن درگیر تدریس و کار شده‌ام و بیشتر، خروجی داشته‌ام تا ورودی. دقیقاً 20 ساله بوده‌ام که مدرس شدم و از آن به بعد تقریباً قسمت اعظمی از زندگی‌ام خروجی بوده است تا ورودی.

به هر حال، مواردی که به نظرم می‌رسد که یک نوجوان باید قبل از 20 سالگی انجام دهد را اینجا لیست می‌کنم. می‌دانم که برخی مخاطبان سایت، کمتر از 20 سال سن دارند و هنوز فرصت دارند. اگر شما فرصت را از دست داده‌اید، هر چند بعید می‌دانم بتوانید به آن‌ها عمل کنید، اما اگر توانستید ماهی را همین الان از آب بگیرید، وگرنه برای فرزندانتان شاید مفید باشد:

*در ادامه مطلب*

javahermarket



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : مهران

بقیع نام سرزمینی است در مدینه که به دستور رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به قبرستانی برای مسلمانان تبدیل شد.

اولین کسی که در آنجا به توصیه رسول خدا دفن شد عثمان بن مظعون بود که از دوستان نزدیک پیامبر و امیرالمؤمنین علی علیه السلام به شمار می‌رفت؛ علی علیه السلام در سخنانش او را بسیار یاد می‌کرد و از روی علاقه‌اش به او، نام یکی از فرزندانش را عثمان نهاد.
رسول خدا برخی از شهدای احد و نیز فرزندش، ابراهیم، را در آنجا دفن کرد و به این ترتیب بر شرافت آن افزود. بعدها که عثمان بن عفان در قبرستان یهودی‌های مدینه به اسم حس کوکب دفن شد، معاویه بقیع را به قدری گسترده ساخت که قبر عثمان در بقیع قرار گیرد.
بقیع هم ‌اینک مزار چهار تن از امامان شیعیان ( امام حسن مجتبی(ع) ، امام سجاد(ع) ، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) ) است. همچنین قبر بیشتر زنان پیامبر(ص) و نیز عباس عموی پیامبر(ص) و فاطمه بنت اسد، مادر امام علی علیه السلام، و برخی دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. بقیع قبرستانی است مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی، و اکنون در چند قدمی حرم پیامبر قرار دارد. در ادامه برای شما لینک دریافت تصاویر سه بعدی این مکان مقدس را قرار داده ایم.
از قابلیت های انحصاری این تصاویر می توان به موارد زیر اشاره کرد :
۱) قابلیت چرخش سه بعدی تصاویر (۱۸۰ × ۳۶۰ درجه) با استفاده از موس
۲) طبیعی بودن تصاویر و القای حس واقعی حضور در محل
۳) بررسی محل از نگاه خود
۴) قابلیت زوم بر روی تصاویر (با استفاده از غلطت بالا و پایین رونده موس)
۵) قابلیت استفاده از این تصاویر برای محافظ صفحه نمایش (screen saver)

 

لینک دانلود


نحوه استفاده :
اگرچه اغلب کاربران در اولین نگاه متوجه امکانات این تصاویر خواهند شد اما بهتر است اشاره ای گذرا بر نحوه عملکرد آن داشته باشیم :
۱) برای حرکت فقط باید ماوس را حرکت دهید تا به تمامی نقاط تصویر پاناروما دسترسی داشته باشید .
۲) در این تصاویر شما می توانید به صورت مجازی لنز عکاسی را زوم کنید . از دکمه اسکرولر ماوس و یا کلیدهای PageUP و PageDown برای تعویض بزرگنمائی تصویر از لنز ۱۷ میلی متر تا لنز ۷۵ میلی متر استفاده کنید . ضمنا این کار را می توانید با نگاه داشتن کلید سمت راست ماوس و عقب و جلو کردن ماوس نیز انجام دهید .
۳) برای انتخاب تصویر پاناروما ( سه بعدی ۱۸۰ در ۳۶۰ درجه ) به عنوان محافظ صفحه نمایش ( Screen Saver ) از کلید F5 استفاده کنید .(البته در ابتدا و قبل از اجرای تصویر آن را به محل مشخص و ثابتی انتقال دهید تا پس از فشردن کلید F5 ، تصویر همیشه از همانجا فراخوانی شود.)
۴) برای خروج از کلید ESC استفاده کنید

javahermarket



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب